fråga + svar

FRÅGA: Hej tycker massor om din blogg! :) undrar i vilken klass du gick i när du började dansa och vart du började dansa då osv? :) tack på förhand , kram :)

SVAR: Först och främst, tack så mycket! Kul att du tycker om den, trots att jag är så dålig på att uppdatera. När jag började dansa gick jag i sjuan. Det var en tjej från Emmaboda som började ha danslektioner, så jag tvingade med mig ett par kompisar och jag tyckte det var jättekul! Detta höll på i ett år eller en termin. Kommer inte ihåg så noga. Jag dansade street då i alla fall.

Efter det dansade jag inte mer förrän i nian igen. Det var några tjejer från Nybro (min nuvarande kompis Malsore + systrar) som började ha danslektioner, återigen i Emmaboda. I början var det ganska mycket MTV-style, men övergick sedan i street. Tror detta höll på i en termin om jag inte har fel.

När jag började ettan var det en tjej i min klass som dansade reggaeton på Dance Academy, jag och Lisa blev sugna, så där började vi och höll på i en termin. Slutade sen, för jag tyckte Ragga verkade så mycket roligare, och det var det verkligen!

Träffade Anja av en slump och då hon gick Ragga på Dansinstitutet gick vi tillsammans efter det och har gjort det i tre terminer nu. Det är grymt roligt och jag rekommenderar det verkligen!

Just det, dansade även en termin street för Emir Lopez innan jag började på raggan. Sjukt duktig och sjukt bra koreografier, men på den tiden var det lite för hög nivå för mig.

Molle och hennes klasskompis Millan hade även ett projektarbete som innehöll en dans- och teaterföreställning. Där var det jazz, street, ragga och balett som gällde. Var dock bara med i delarna med ragga och street. Den tiden innehöll blod, svett och tårar, men jag är så jävla glad att jag var med, för fy fan vad kul det var och fy fan vad bra det blev! Minnen för livet!!

Har även vart med på olika workshops inom street där man fått prova på olika stilar, som locking, poping, crumping, breaking, house osv. Rekommenderar verkligen det om man har chansen!

Haha fan vad långt det här blev, men kom på att jag gått dans på individuella valen i skolan ett par gånger med. Det innebär street och jazz. Kan inte påstå att det vart några höjdarlektioner, men helt okej får man väl säga att det är.

Om du som frågade undrade detta för att du vill börja dansa rekommenderar jag starkt Dansinstitutet. Det är lite dyrare, men det är så jävla värt det. Det finns ett brett utbud av stilar och svårighetsgrader och (i alla fall min, vet inte så mycket om de andra) lärare är hur grym som helst! Den bästa jag någonsin haft faktiskt.

Hoppas du fick svar på din fråga och att du orkade läsa! Kram ♥

Kommentarer
Postat av: DAISY

Åh tack så mycket, så snäll du är tjejen!!



Ragga är helt sjukt kul! Måste börja dansa igen snart :)

2012-01-09 @ 13:16:44
URL: http://daisykewk.blogg.se/
Postat av: Ampy

haha stumpan! träffade lisa i kön ju och du stod bakom lite längre bort men hon varnade för dina orginella full-ögon och fick liksom ingen kontakt.. HAHA! och där inne såg jag er aldrig sen :(

2012-01-09 @ 14:40:16
Postat av: Anonym

Blev supernöjd med svaret så tack så mycket:) Men kan man verkligen börja på ett dansinstitut om man aldrig dansat innan och är dålig?

2012-01-12 @ 17:11:29
Postat av: Ronja

kul att du blev det! ja absolut, det finns nybörjarkurser och de flesta i de grupperna är inte speciellt bra :) bara kör, ingen är bra i början och ska man bli bra måste man börja någonstans!

2012-01-12 @ 17:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0