utseendefixering

Varje dag hör man klagomål om utseendet, särskilt om vikten. Det är helt sjukt. Jag själv är inget undantag. Varenda gång jag äter tänker jag på det, varenda gång jag kollar mig i speglen, varenda gång jag ser en smal människa.
Det är helt sjukt hur idealet idag får oss att tänka på dethär hela tiden. Egentligen borde man vara nöjd med det man har. Jag menar, det kunde varit värre, eller hur? Men nej, det enda vi kan tänka på är hur vi skulle sett bättre ut. Till exempel: fan vad snygg jag hade varit om jag gick ner 10 kg och fick långt hår.
Det är svårt, nästan omöjligt att ha bra självförtroende i dagens samhälle. Pressen sätts på oss, särskilt tjejer. Men även på killar. Tjejer ska vara supersmala, ha stora bröst och långt hår. Helst söt i ansiktet också. Killar ska vara biffiga och spendera varenda ledig minut på gymmet.
När vi får handskas med såna här ideal är det inte konstigt att vi har dåligt självförtroende, eller hur?

 


Någon som jag tycker är riktigt snygg är Beyonce, och hon är inget vidare smal. Men jag älskar hennes kropp ändå!
Jag tycker man borde börja acceptera sig som man är, tjock som smal.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller med helt och hållet! Love you sexy <3

2009-05-04 @ 22:14:08
URL: http://anewworld.blogg.se/
Postat av: Carolina

Håller med dig, man borde vara nöjd med hur man är, men vissa utav oss är det helt enkelt inte. Vi hittar allt hos oss själva som vi hatar, saker som ingen annan ens lägger märke till. Men vi är ju som sagt våran egen värsta fiende.

2009-05-06 @ 20:08:38
URL: http://cchytraeus.blogg.se/
Postat av: Anonym

beyonce är smal, men vältränad det är därför hon ser större ut. hellre var "stor" och ha muskler än stor med fett

2010-01-26 @ 09:26:43
Postat av: Ronja

Personligen tycker jag att Beyoncé är skitsnygg,oavsett storlek. LOVE HER!

2010-01-26 @ 20:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0