nuså kommer lite andra bilder

Glömde visst att lägga in bilderna från natttåget, men det var inte så många, så de kommer också med här!


När vi var framme i Polen var det bara att gå till tåget. Där väntades 14 timmars resa till..


Lilla Anders filmade hela resan.


Lisa & Hanna på det Ä C K L I G A nattåget


När vi var framme i Krakow checkade vi in på hotellet, men Lisa & jag fick inte
vårat rum.. Så vi fick duscha och fixa oss hos Fecce & Johanna på ca
en kvart. Här har vi iaf mina gullisar!


Efter frukosten blev det rundvandring på stan, som var fett tråkig.
Fast okej, Felicia och jag pratade nog oss igenom den största delen,
så så farligt var det väl inte.


Trumpetspelande i fönstret.. mycket underhållande.. hehe


Vet inte varför, men jag gillar den här bilden.


Den levande ölen var populär.


Mycket god sallad!


Johannie & Jullan


Madde, Felicia, jag!


Här skulle vi besöka saltgruvan som förövrigt var skitdrygt!
Felicia, Madde, Johanna & Julia


fecce & världens godaste klubba!


Mattias & Oskar


Jag & Lisa


Framåt kvällen åt vi trerätters igen, det var gott.


Nästa morgon gick vi upp tidigt och checkade ut från hotellet Zaczek.


Efter frukosten åkte vi till Auschwitz. Julia på bilden


Madde


Auschwitz var hemskt, men det var drygt. Vi gick där i fem timmar..


Tyvärr blev de fett sura när man tog bilder inne, men några har jag.






De gamla gasburkarna..


Barnens skor.. Det hemskaste var allt guiden berättade om barnen.




Pavic och andra


lite vila


Det här har varit en låda där människor tvingades stå över natten.
När morgonen kom var flera personer döda.


Det var nästan omöjligt att rymma härifrån.


En liten del utav det sjukt stora området.


En av sovsalarna. Man kan ju tänka sig hur det var att sova där på vintern.
Här inne födde en kvinna som fortfarande lever sin dotter.
När hon kom till Auschwitz var hon i åttonde månaden, men lyckades dölja
att hon var gravid. Hon fick hjälp med sin förlossning, men när barnet
väl var fött gjordes ett experiment som gick ut på hur länge ett
spädbarn kunde leva utan mat. De satte för bandage på hennes bröst.
Efter fem dagar dödade hon sitt barn.


Toalett


Det var här judarna kördes in, ovetande om vad som skulle hända.


Pavic


Veckan då judarna släpptes rev tyskarna den största gaskammaren,
för att ta bort bevisen.


I sjön finns aska från en massa människor.




Massa bilder som människorna haft med sig till Auschwitz + en pavic

Det var helt klart sevärt och nu blir det roligare bilder.


Haha, skrattade åt den här ett tag (a) snyggt kakan!


sötisar


Pojkarna äter

Och det var sista bilden! Bilder från hemresan kommer imorgon.
pusspusss

Kommentarer
Postat av: jenny

åh, ronja kan inte du skicka bilderna från inhomhus i acschwitz till mig? :)

2009-05-16 @ 18:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0