hej bitterfitta

Är det BARA jag som är trött på alla "självförtroendeinlägg" överallt? Seriöst, man ser det ju överallt. Bloggar, tidningar, böcker. Blir det aldrig nog?

Ingen kommer få bättre självförtroende för att man står framför spegeln 10 gånger om dagen och säger positiva saker om ens utseende som man ändå hatar egentligen. Tycker jag att jag är fet kommer jag inte helt plötsligt tycka att jag är fin som jag är, eller rent av smal, för att jag försöker intala mig själv att jag är det. Man får inte helt plötsligt de där stora läpparna för att man säger till sig själv varje dag att man faktiskt har det.

Jag kommer heller inte få bättre självförtroende för att jag belönar mig själv med en massa grejer som de där präktiga bloggerskorna tror. VARFÖR skulle man få det?

Eller det där med att inte jämföra sig med andra. FINE, det ska man självklart inte göra om man tycker att alla andra är så mycket bättre, MEN hur lätt är det? Man har ju folk omkring sig hela tiden, man kan ju inte gärna gå runt och blunda.

Okej, har inte hon fått något på länge tänker ni nu, men jag är så otroligt trött på att läsa de där sjumilsnovellerna om hur man får det bästa självförtroendet som ändå är skittråkiga att läsa. Och som ändå inte funkar. BYEBYE

Kommentarer
Postat av: jenny

håller med dig till 1000% ronja!

2012-02-10 @ 17:35:05
URL: http://jennyborg.devote.se
Postat av: Felicia

Håller också med dig kan jag lovar, så j*vla irriterande är det! Så enkelt är det ju inte precis. Det är lätt för dom som älskar sitt eget utseende till 100 % att säga att man inte ska gå runt att jämföra sig med andra. Men det är ju förfan omänskligt att inte göra det!

2012-02-11 @ 00:55:54
URL: http://feliciavalentinsson.blogg.se/
Postat av: Felicia

lova*

2012-02-11 @ 00:56:13
URL: http://feliciavalentinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0