frågor och svar om elf-sminket



Först och främst. Fick en fråga om hur priserna var och svaret på det är: JÄTTEBILLIGT!
Det beställs från Storbritannien och dollarn gångar man med 10 så har man ett ungefärligt pris i svenska kronor.

Läppstiften kostade 3.5 UK styck. Läppenna + tillhörande vässare, 1.5 UK. Ögonskuggan kostade 3.5 UK och borstarna till den kostade även de 3.5 UK styck. Det kompakta pudret kostade 1.5 UK och den älskade kabukiborsten man använder till det kostade 5 UK. Rougeborsten kostade 3.5 UK och "solpuderborsten" kostade också 3.5 UK. Sminkfixeringen jag köpte kostade 3.5 UK. Sådär, nu har jag nog fått med allt.

Till dig som inte hittade borstarna, här har du dem!

Länk till kabukiborste: http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~169.htm
Länk till rougeborste: http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~164.htm
Länk till "solpuderborste": http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~135.htm
Länk till ögonskuggeborste: http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~141.htm

Läppstiften verkar bra. Har bara testat lite nu som hastigast för att kunna svara någorlunda på frågan. De är sköna på läpparna och känns vårdande. Det känns även som att de kommer sitta hyfsat länge. Läppstiftet "Cool coral" var absolut inte den färg jag hade tänkt mig, alltså koralloranget, utan lite mer åt det bruna/röda hållet än korall. Det vinröda ("cheerful cherry") var däremot jättefint! Läppennan testade jag häromdagen på hela läppen faktiskt. Har hört att det sitter bättre nämligen, och det gjorde det! Visserligen känns det väldigt torrt, men det var fint på. Namnet på den var "Bitter" och är vinröd/lila.

Jag tror jag skrev det i föregående inlägg, men borstarna var jättebra! Särskilt för det låga priset. Jättemjuka och sköna. Fördelar även sminket väldigt jämnt.

Pudret var väl inget att skryta om precis, men det var hekt okej för att vara så billigt. Köpte det från den "dåliga" sidan av märket, mest för att köpa den gosiga kabukiborsten, annars använder jag aldrig kompakt puder. Syntes inte någon jätteskillnad, men som sagt bra för det billiga priset!

Ögonskuggan testade jag bara som hastigast på ena ögat för att testa borsten. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den, men helt okej skulle jag tro. Upplevde att den smulades ned lite under ögonen medan man målade och pigmentet i den var inte jättebra, men annars var den fin. Jag ska testa lite mer noggrant innan jag kan uttala mig om den. Ansiktsfixeringen har jag tyvärr inte hunnit testa en.

Hoppas ni fick svar på era frågor! PUSS OCH KRAM

Kommentarer
Postat av: ämp

valutan är faktiskt pund och inte dollar.. hehehe puss

2012-02-14 @ 18:59:39
Postat av: Ronja

hahahah oj, smart tjej...

2012-02-15 @ 16:50:42
Postat av: Linda

Är de hög fraktkostnad och/eller tullkostnad? eftersom de är beställt från ett annat land :)

2012-02-17 @ 16:10:48
Postat av: Ronja

Kommer inte riktigt ihåg hur hög fraktkostnaden var, men jag tror att det var ca 30 kronor. det tillkommer ingen tullkostnad när man beställer från storbritannien! :)

2012-02-19 @ 19:20:33
Postat av: Linda

Okej, tack så mycket! blir nog lite smått och gått därifrån ;D

2012-02-20 @ 13:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0