Den där Ronja Anna Cecilia Svensson

Jag blir lika förbannad då jag ser samma rubrik när jag klickar mig in här.
så jag tänkte (händer inte allt för ofta) uppdaterar inte hon uppdaterar jag.
Så vem är denna tjej som suger på att uppdatera bloggen och heter ronja?

Jo det är här jag kommer in. Denna tjejen kallade sig ponjen (lunarstorm)
som liten då hon flyttade in bredvid min farmor. happy me jag fick en vän.
och inte vilken vän som helst en fin sådan med humor precis som jag har.

Hon är ungefär lika lång som jag, har en lillebror som har samma humör
som jag, om inte värre, och bor i skogen i ett fint vitt hus med världens
sötaste kattunge med det otroligt fula namnet figaro och sin mamma och
pappa. där emellan har hon tre hundar lite kor och alla möjliga sorters djur.
Hon har dubbelt (om inte trippelt så stora) bröst som jag har och det är mysigt.

När man sitter hemma och har tråkigt en vardags kväll och det kryper i benen
det är då man trycker fram ronja i mobilen och trycker på knappen ring.
Om man la ihop alla promenader vi har gått skulle man nog gå runt jorden.
La man ihop alla skratt vi har delat skulle man leva i etthundramilijader år.

Tjejen som hade en fotbollskarriär, liten men den fanns, då hon stod i mål
året vi vann julkul. Tappade bollar mellan benen och en bröst räddning men
visst guldet blev vårat. Hon la den på hyllan och började att dansa.
Jag som är totalt väderlös på att dansa och kan inte hålla takten imponeras
av denna tjejen och att hon kan shaka loss på dansgolvet har vi då sett.
Att hon kan dricka alldeles för mycket alkohol har vi också sett mycket av.
För mycket.

Minnerna med denna flicka som jag skriver om skulle man kunne skriva en
bok av. Där allt ifrån skriva det allra första kärleks brevet till pim pim.
Kan väl inget annat än att säga att man delar ett gott skratt med denna brud.
Kan nog tala för både Felicia och Lisa i det här om (dålig) humor..

Hon är tjejen jag låg och kramade under första natten på emmabodafestivalen,
hon är tjejen jag mötte i pyjamas och tandborste vid klockan halv sju nästa dag,
hon är tjejen som gjorde min kväll/natt/morgon ja kanske hela festivalen.
Skrattar fortfarande "Ja men jag var full och han stod säkert på tå"

Vet det mesta om denna flicka. Kan vara för att vi pratar konstant hela tiden.
Allt ifrån hur snygg den killen är till hur mycket vi älskar våra mammor.
Att vi gillar att ligga i min säng och kolla på sex and the city är ingen hemlis,
det är fakta. Gapskratt till Samanthas snusikga komentarer tillhör.

Nu har jag snart skrivit en novell här och bloggen krashar väl snart då den inte
är speciellt van vid uppdatering. Kort och gott så älskar jag denna fina flicka.


till vänster är det tjejen bakom denna text(mästerverk) alltså jag.
Och till höger har ni henne: Ronja Anna Cecilia Svensson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0